Købsbetingelser

Matrøyk AS har et klart mål om at yde kundeservice, der bedst muligt imødekommer vores kunders ønsker og behov.
Hobbyrøgeriet Normann, røgudvikleren og træklodserne produceres og lagerføres i Norge. Varerne leveres med Posten. Skulle uheldet være ude, og varen f.eks. ikke lever op til dine forventninger, er beskadiget ved levering eller defekt på anden vis, skal du kontakte os hurtigst muligt.
Kontakt kundeservice:
E-mail: post@matroyk.no
Telefon: +47 46 91 46 91
Priser og levering
Alle oplyste priser er inklusive moms og fragt.
Produkterne leveres med Posten og afhentes på dit nærmeste posthus.
Porto er inkluderet i priserne.
Husk at kontrollere varen ved modtagelse. Hvis emballagen er beskadiget eller defekt, skal du på fragtbrevet kun kvittere for modtagelse med forbehold for eventuelle skader på indholdet, eller nægte modtagelse og lade chaufføren tage varen med igen.
Betalingsmetoder
Betaling sker med kreditkort ved bestilling. Pakker med efterkrav betales på posthuset ved afhentning.
Håndtering af personoplysninger
For at kunne levere varerne har vi brug for dit navn og din postadresse. Hvis du ønsker en ordrebekræftelse via e-mail, har vi også brug for din e-mailadresse. Disse oplysninger håndteres i overensstemmelse med gældende lovgivning.
Du kan til enhver tid blive slettet fra kundekartoteket ved at kontakte os via telefon eller e-mail.
Garanti- og reklamationsbetingelser
Norge har en stærk lovgivning, der regulerer salg til forbrugere. Dette indebærer både pligter og rettigheder for både sælger og køber. Relevante love inkluderer Forbrugerkøbeloven, Fortrydelsesloven og Markedsføringsloven. Vi anbefaler at læse Lovdata (www.lovdata.no) for fulde lovtekster.
Hvis der opstår fysisk skade og/eller varen er beskadiget på grund af ydre påvirkning, bortfalder garantien. Eksempler kan være fugt- og vandskader, overspænding eller brugerens egen modifikation, som ikke stemmer overens med produktets brugsanvisning.
Vores garanti- og reklamationsperiode følger gældende lovgivning. Du har reklamationsret i 2 år efter modtagelse af varen. Hvis varen er beregnet til at holde længere end 2 år, forlænges reklamationsfristen til 5 år. Du skal give besked til post@matroyk.no inden for rimelig tid efter, at du har opdaget eller burde have opdaget fejlen/manglen.
Fortrydelsesret
Hvis du ønsker at fortryde dit køb, har du altid 14 kalenderdage fra den sidste vare er modtaget. Det er Fortrydelsesloven, der regulerer pligter og rettigheder mellem forbruger og erhvervsdrivende (se Lov om oplysningspligt og fortrydelsesret ved fjernsalg og salg uden for faste forretningslokaler).
Loven giver dig som privatperson ret til, uden ekstra omkostninger, at kontrollere produktet før returnering. Hvis produktet kun er prøvet eller kontrolleret som i en almindelig butik, skal hele købesummen og fragt til kunden refunderes. Hvis produktet er brugt (inden for fortrydelsesperioden) og dette har medført en værdiforringelse, vil virksomheden fratrække et beløb svarende til den objektivt reducerede værdi, før resten af købesummen og fragt refunderes. Dokumentation for uforsvarlig og unødvendig undersøgelse, der medfører værdiforringelse, vil blive sendt til forbrugeren via e-mail.
Returomkostninger bæres af forbrugeren, medmindre sælgeren har misligholdt aftalen eller har leveret en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgængelig.
Vi beder dig om ikke at fjerne mærkater og behandle originalemballagen/salgspakningen forsvarligt.
Fortrydelsesretten gælder ikke varer, som af sundheds- eller hygiejnehensyn ikke kan sælges igen, eller som er forseglet. Er du i tvivl, kontakt os først. Varer, der forringes eller hurtigt udløber (f.eks. mad og kosttilskud), er ikke omfattet af fortrydelsesretten.
For at fortrydelsesretten skal være gyldig, skal du foretage en aktiv handling. Det betyder i praksis, at du ikke er forpligtet til at afhente forsendelsen ved f.eks. efterkrav, men du skal selv bede transportøren om at returnere varen til os og selv betale returomkostningerne. Hvis pakker returneres til os, fordi du ikke afhenter dem eller foretager en aktiv handling (jf. punktet ovenfor), vil du blive pålagt et gebyr på kr. 350,- + fragt og returfragt. Dette faktureres separat.
Download fortrydelsesformularen HER.
Returnering af defekt vare
Hvis produktet har fejl eller mangler, kan du ansøge om returnering, hvis produktet er inden for garantien. Dette gør du ved at kontakte os, før du sender produktet retur.
Hvis du har et defekt produkt, som ikke er dækket af garanti, kan vi muligvis reparere det. For at vurdere dette skal du sende en forespørgsel, der beskriver varen og fejlen.
Ved returnering skal produktet være så komplet som muligt (oplader, strømforsyning osv.) og pakket forsvarligt, helst i original emballage. Husk, at produktet kan blive hårdt behandlet af transportøren.
Hvis produktet er beskadiget af f.eks. vand, overbelastning, slag, stød eller anden fremprovokeret skade, bortfalder garantien. Dette gælder også, hvis fabriksforseglinger er brudt.
Hvis du sender en vare, der er udgået (ikke længere produceres), må der påregnes ekstra behandlingstid for reparation/ombytning. Ved returnering er kunden ansvarlig for produktet, indtil vi har modtaget varen fra transportøren (sporbare forsendelsesmetoder anbefales). Dette gælder også, hvis varerne bliver tabt eller beskadiget.
Tilbagebetaling
Som hovedregel krediterer vi returbeløbet til dit kredit-/bankkort. Hvis dette ikke er muligt, betales beløbet til din bankkonto – sørg derfor altid for at oplyse dit kontonummer. Har du betalt med faktura/efterkrav, har vi brug for dit bankkontonummer for at kunne udbetale tilgodehavende.
Download fortrydelsesformularen. Formularen skal udfyldes, underskrives og altid vedlægges en eventuel returforsendelse.

